22 grudnia 2020

Produkty w opakowaniach z tektury chętniej wybierane przez konsumentów

Coroczne badanie trendów zakupowych w Niemczech, Polsce, Ruminii, Czechach Austrii, prowadzone przez Mondi – światowego lidera branży opakowaniowo-papierniczej – we współpracy z Karmasin Research & Identity wykazało, że w 2020 roku wzrost zakupów online. Podczas pandemii COVID-19 prawie połowa konsumentek i konsumentów (45 %) zwiększyła swoje zakupy przez internet.

– Globalna pandemia przyspieszyła wzrost zakupów przez internet – twierdzi Markus Gärtner, dyrektor generalny Mondi Corrugated Packaging. – Od zeszłego roku wśród konsumentek i konsumentów nieprzerwanie utrzymuje się jednak tendencja do wyboru zrównoważonych opakowań, czyli takich, które optymalnie chronią zawartość, są wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska oraz w prosty sposób usuwalne, zgodnie z wymogami sortowania odpadów. W badanych krajach opakowania z tektury falistej są zatem preferowanym wyborem – podkreśla Gärtner.

Zrównoważone opakowania górą – klientki i klienci są gotowi zapłacić za nie nawet o 2 euro więcej

Przy zakupach online właściwe opakowania odgrywają niewątpliwie kluczową rolę, jeżeli wziąć pod uwagę, że zarówno w 2019, jak i 2020 roku dla ośmiu z dziesięciu konsumentów (80%) ważne było kryterium ekologicznej utylizacji opakowań, jak np. recykling lub powtórne wykorzystanie. Ponad połowa ankietowanych (57%) twierdziła ponadto, że byłaby gotowa wydać przy zakupach online aż do 2 euro więcej, jeżeli zamówione towary dostarczano by w opakowaniach, spełniających trzy najważniejsze kryteria, a mianowicie: optymalna ochrona zawartości, prostota obsługi i wykonanie z materiału przyjaznego dla środowiska.